
Soočanje s težkimi zaposlenimi
On June 3, 2022 by admin-tj-vnSoočanje s težkimi zaposlenimi je lahko glavobol. To je izziv, ki se ga mnogi vodje bojijo, vendar se boste na neki točki neizogibno morali soočiti s težkim zaposlenim.
Problematično vedenje zaposlenih črpa vašo energijo, uničuje moralo vaše ekipe in uničuje produktivnost. Zato morajo vodje znati hitro in učinkovito ravnati s težkimi zaposlenimi.
Kako izgleda težaven zaposleni?
V letu 2019 je 79 % zaposlenih poročalo, da niso zavzeti pri svojem delu. Težavni zaposleni so slaba novica za lastnike podjetij. Lahko ustvarijo strupeno delovno okolje in vodijo do večje fluktuacije osebja, nižje uspešnosti in slabih odnosov s strankami.
Spodaj so trije primeri, kako lahko izgleda težaven zaposleni v službi.
Scenarij 1: Zgrešena pričakovanja. Delavec ne izpolnjuje svojih obveznosti
Slabo delo pri delu je lahko posledica pomanjkanja sposobnosti ali motivacije ali obojega. Lahko je tudi posledica slabe komunikacije, neusklajenosti, pomanjkanja sredstev ali česa povsem drugega.
Če zaposleni slabo opravlja svojo vlogo, ga ne odpišite kot lenega. Morda je za njihovim neuspehom in pomanjkanjem motivacije skrit razlog.
Lahko se zgodi, da jim delo ne predstavlja več izzivov. Morda jim je mar za večji vpliv in so razočarani zaradi pomanjkanja naložb drugih. Morda se počutijo omejene zaradi politik in postopkov, ki ne izboljšajo rezultata. Druga možnost je, da jim morda primanjkuje posebnih veščin, potrebnih za opravljanje njihovih nalog.
Morda tudi menijo, da ni možnosti za karierno rast in razvoj.
Po drugi strani pa pomanjkanje motivacije morda nima nič opraviti z njihovim delom.
Morda imajo težave v zdravju ali osebnem življenju, ki jim povzročajo težave pri osredotočanju in učinkovitosti pri opravljanju svojih nalog.
Scenarij 2: Zaposleni ima slab odnos
Težko vedenje zaposlenih lahko vpliva na celotno ekipo.
Če ima problematičen zaposleni negativen odnos, ustvarja strupeno okolje. Pogosto, vendar ne vedno, je slab odnos pri delu pasiven in ne neposredno soočen.
Morda je to ne preveč subtilen nasmeh ali zavijanje z očmi, pozno pojavljanje in nepazljivost na sestankih. Ali pa je manj zavesten: pridni zaposleni, ki je postal ciničen in v vsaki interakciji ali predlogu vedno vidi negativno. Slab odnos je lahko sprva smešen, a sčasoma se prilega vsem. Slab odnos in negativno vedenje motita celotno ekipo in vplivata na uspešnost zaposlenih.
Ampak to še ni vse. Če imajo tudi slab odnos do strank ali prodajalcev, ogrozijo vaše podjetje in ugled.
Scenarij 3: Zaposleni spodkopava vašo avtoriteto
Ko zaposleni spodkopava vašo avtoriteto, moti moralo in produktivnost zaposlenih. Zaradi tega lahko drugi zaposleni dvomijo v vaše vodstvene sposobnosti.
Toda vsi zaposleni, ki spodkopavajo avtoriteto, tega ne počnejo s slabimi nameni. Včasih zaposleni spodkopavajo vodje, ker imajo perspektivo, ki je vodja ne vidi. Morda so tako navdušeni nad svojo perspektivo, da ne vidijo, kako njihov komunikacijski slog spodkopava druge.
V drugih primerih je moteče vedenje zaposlenega lahko nameren poskus spodkopavanja vas. Kot vodja vam bo znanje, kako razlikovati med obema, pomagalo učinkovito reševati problem.